وفات حضرت زینب

 

                                   یه غزل زیبا تقدیم به عمه ی سادات  

 

 زینب فرشته بود و پر خویش وا نکرد
این کار را براى رضاى خدا نکرد

 

پر مى‏گشود اگر،همه را باد برده بود
سیمرغ بود و جلوه بى انتها نکرد

 

این کربلا چه بود که جز این مسافرت
او را ز جان عزیزتر خود جدا نکرد ؟

 

گیسوى آیه‏هاى نجیبى که مى‏وزید
با معجر شکسته زینب چه‏ها نکرد

 

یاد رقیه حرف گلو گیر زینب است
حرفى که تار صوتى او خوب ادا نکرد

 

آرى غذا نداشت ولى در تمام راه
یکبار هم نماز شبش را قضا نکرد

 

بیگانه بر غریبى زینب سلام کرد
کارى که هیچ رهگذر آشنا نکرد ...

 

 

گلایه آیت الله بهجت از امام زمان (عج) و پاسخ حضرت به ایشان


حجةالاسلام " آقاتهرانی" نماینده مجلس شورای اسلامی  در جدید ترین مصاحبه خود که در فارس منتشر شد، در مورد دیدار مرحوم حضرت آیت الله شیخ "محمدتقی بهجت" با حضرت ولیعصر (عج) مطرح کرد که شاید شنیدن آن خالی از لطف نباشد.

مصاحبه کننده در یکی از پرسش های خود خطاب به "استاد آقاتهرانی" می گوید: چرا چهره آیت‌الله بهجت را زیاد تبلیغ نمی‌کنند؟

استاد آقاتهرانی نیز در پاسخ می گویند: حتی فقه و اصول ایشان هم همین‌طور مهجور ماند. ایشان فوق‌العاده انسان وارسته‌ای بود. یکی از عادات ایشان این بود که قبل و بعد از درس به مباحث خاصی می‌پرداختند، مباحث اخلاقی، تربیتی و عرفانی و اگر هم کسی می‌‌خواست به این مباحث برسد باید زودتر می‌رفت. وقتی که درس تمام می‌شد آنهایی که اهل اخلاق و عرفان بودند می‌نشستند. در یکی از جلسات به بحثی وارد شدند. آن بزرگوار قبل از اینکه از دنیا بروند در لبنان خدمت آقا رسیدند که حضرت فرمودند شما یک هفته بیشتر در دنیا نمی‌مانید. آیت‌الله بهجت گلایه می‌کنند که قرار بود ما در زمان ظهور شما باشیم و آن حضرت می‌فرمایند که در زمان ظهور شما رجعت خواهید کرد.

وی  در پاسخ به پرسش دیگری تحت عنوان "درست است که می‌گویند آیت‌الله بهجت چشم بصیرت داشته؟" گفت: این چیزها برای آیت‌الله بهجت کمترین چیز است.

روشن ترین تفسیر اعطینا



 

در ساحل جود خدا باران گرفته

باران نور و رحمت و احسان گرفته

 برای دیدن ادامه شعر به ادامه مطلب برید

ادامه مطلب ...

اعمال لیلة الرغائب را از دست ندهیم

شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب مى گویند
اعمال لیلة الرغائب را از دست ندهیم
بدانکه شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب می‌گویند و از برای آن عملی از حضرت رسول صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله وارد شده با فضیلت بسیار که سیّد در اقبال و علاّمه در اجازه بنی زهره نقل کرده‌اند از جمله فضیلت او آنکه گناهان بسیار بسبب او آمرزیده شود

 بدانکه شب جمعه اوّل ماه رجب را لیلة الرَّغائب می‌گویند و از برای آن عملی از حضرت رسول صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله وارد شده با فضیلت بسیار که سیّد در اقبال و علاّمه در اجازه بنی زهره نقل کرده‌اند از جمله فضیلت او آنکه گناهان بسیار بسبب او آمرزیده شود و آنکه هر که این نماز را بگذارد چون شب اوّل قبر او شود، حقّ تعالی بفرستد ثواب این نماز را بسوی او به نیکوتر صورتی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح پس با وی گوید ای حبیب من! بشارت باد تو را که نجات یافتی از هر شدّت و سختی گوید تو کیستی؟ بخدا سوگند که من روئی بهتر از روی تو ندیدم و کلامی شیرین‌تر از کلام تو نشنیده‌ام و بوئی بهتر از بوی تو نبوئیدم.






گوید من ثواب آن نمازم که در فلان شب از فلان ماه از فلان سال بجا آوردی؛ امشب بنزد تو آمدم تا حقّ تو را ادا کنم و مونس تنهائی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و چون در صور دمیده شود من سایه بر سر تو خواهم افکند در عرصه قیامت پس خوشحال باش که خیر هرگز از تو معدوم نخواهد شد.

وکیفیت آن چنان است که روز پنجشنبه اوّل آن ماه را روزه میداری چون شب جمعه داخل شود ما بین نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز می‌گذاری هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه حمد و سه مرتبه اِنّا اَنْزَلْناهُ و دوازده مرتبه قُلْ هُوَ اللّهُ اَحَدٌ می‌خوانی و چون فارغ شدی از نماز هفتاد مرتبه می‌گوئی

« اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الاُْمِّیِّ وَعَلی آلِهِ» پس به سجده می روی و هفتاد مرتبه می‌گوئی:« سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس سر ازسجده برمی‌داری وهفتاد مرتبه می‌گوئی«رَبِّ اغْفِرْ وَارْحَمْ وَتَجاوَزْ عَمّا تَعْلَمُ اِنَّکَ اَنْتَ الْعَلِیُّ الاَعْظَمُ» پس باز به سجده می‌روی و هفتاد مرتبه می‌گوئی:« سُبُّوحٌ قُدّوُسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَالرُّوحِ» پس حاجت خود را می‌طلبی که انشاءالله برآورده خواهد شد.


یه غزل زیبا

یه غزل زیبا از رحمان نوازنی  

 

این اشک های نشانه ی خیر کثیر ماست

قطره به قطره اش بخدا دست گیر ماست

   

برای مشاهده به ادامه مطلب برین....

ادامه مطلب ...