نیمه شعبان

 

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد

تمام هستی زهرا(س) نصیب نرجس شد

 

‏وقتی نفس گرفته، دلم در هوایتان

‏یعنی منم که زنده ام از اشک هایتان

 

‏داوود من! دوباره بخوان تاکه عالمی

‏ایمان بیاورد به طنین صدایتان

 

‏از این همه سحرکه گذشته است می شود

‏یک شب نصیب این دل من هم دعایتان

 

‏این اشتراک چشم من و چشم خیستان

‏من گریه ام به کشته ی کرببلایتان

 

آقا اجازه می دهید هروقت آمدید

‏نقاشیم کنند مرا زیر پایتان؟

 

یک روز عاشقانه تو از راه می رسی

‏آن روز واجب است بمیرم برایتان ...

 

مثل امشبی که عزیز زهرا سلام الله علیها پا به این دنیای بی وفا نهاد:

فرشتگان سما ائتلاف می کردند
به گرد بستر نرگس طواف می کردند


به زیر سایه ی محراب سبز گهواره
پیمبران خدا اعتکاف می کردند

و رودهای بهشتی به اشک شوق ظهور
زلال آبی خود را مضاف می کردند


تمام دوزخیان را ملائکه ز عذاب
به یمن خنده ی مهدی معاف می کردند


قمررُخان سماوات تیغ مژگان را
به محض دیدن پلکش غلاف می کردند


پریوَشان به کنار ضریح چشمانش
به زشت بودن خود اعتراف می کردند


مقربان الهی برای دیدن او
خریدهای کلان کلاف می کردند


چقدر مردم عاشق کبوتر دل را
روانه سمت حوالی قاف می کردند


سحر در اوج نگاهش، هزار اختر را
منجمان فرج اکتشاف می کردند

 

 

یوسف فروختن به زر ناب هم خطاست

  نفرین اگر تو را به تمام جهان دهم ...

نظرات 10 + ارسال نظر
neshgoon یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:23 ق.ظ http://neshgoon.blogfa.com

سلام وبمو به روز کردم وقت کردی سر بزن
یک روز عاشقانه تو از راه می رسی

‏آن روز واجب است بمیرم برایتان ...

یعنی میشه از خدامه
بای

neshgoon یکشنبه 26 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ب.ظ http://neshgoon.blogfa.com

سلام به روز کردم عکس هم گذاشتم بیا

neshgoon دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:24 ق.ظ http://neshgoon.blogfa.com

سلام دوستان امروز بهترین روز عمرم بود روز ولادت حضرت مهدی خیلی حال کردم دیشب مسجد رضوی بودم جاتان خالی بود دوست داشتم امامزاده برم ولی خوب بود از گشت و گذار با رفیقا کولر هم روشن خیلی خندیدیم
گویند کسان که روز عید آمده است

این نکته بطبع من بعید آمده است

روزیست به ماعید که گویند همه

زان یار سفرکرده نوید آمده است

ولادت امام زمان(عج) مبارک

neshgoon دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:26 ق.ظ http://neshgoon.blogfa.com

میلادت مبارک باد، ای سپیده پنهان که اهل زمین در آرزوی بوی بهشتی تو، همواره دعای فرج را زمزمه می کنم...

neshgoon دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:48 ق.ظ http://neshgoon.blogfa.com


سلام بر حضرت مهدی
بر تو سلام باد ای غریب شهر ما

ای مهربان ترین گل سرسبز دهر ما



کز گریه ی صباح و مساءَت امام من

بلبل صدا زند تو غریبی به شهر ما



باشد همیشه بر سر ما این قرارداد

بی چشم تو شود همه شربتها زهر ما



گرسینه زن برای حسینت سوا شویم

عباس ساقی و رود کوثر چو نهر ما



ترسم ظهور هردمی آغاز گردد و

بینم به خاطر خود من هستی قهر ما

محمد دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:51 ق.ظ http://neshgoon.blogfa.com


السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج)
باسلام ای آقا

شبتان مهتابی

روز میلادشماست

عرض تبریک آقا

وکمی بیتابی

کوچه ها منتظرند

دشت ها حوصله سبزه ندارند دگر

پس چرا دیر آقا؟

ای نفسها به فدای کف نعلین شما

اندکی تند قدمبردارید...

محمد دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 03:12 ق.ظ http://neshgoon.blogfa.com

غربت امام زمان (عج)



یکی از جهات غربت امام(ع)، از ناحیة شیعیان و دوستان را می‌توان عدم شناخت راستین شیعیان از حقیقت باطنی و ولایت الهی ایشان دانست. متأسفانه باید اعتراف نمود شناخت شیعیان از آن حضرت، غالباً در حدّ یک شناخت تاریخی و شناسنامه‌ای و آن هم به صورت ناقصِ آن.



دلایل غیبت امام زمان(ع) دو وجه دارد: وجه اول غیبت، غیبت جسمانی و یا عنوانی حضرت، و وجه دوم غیبت، غربت امام زمان (ع) است.
یک معنای غیبت این است که حضرت حق، سیزده معصوم را در اختیار عوام و خواص قرار داد، امّا معصوم چهاردهم را از چشم عموم پنهان نمود و امکان دیدار را تنها در اختیار کسانی قرار داد که توفیق رفع حجاب از دیدگان باطن خود را به دست آورند. لذا معنای نخست غیبت، حجابی است که روی چشم‌هایی کشیده می‌شود که لیاقت دیدن خوبی‌ها را ندارند:
گفتم که روی خوبت از من چرا نهان است
گفتا تو خود حجابی ورنه رخم عیان است
گفتم فراق تا کی؟ گفتا که تا تو هستی
گفتم که نفس همین است، گفتا جواب همان است

اما غیبت متأسفانه وجه دیگری هم دارد و آن غربت امام عصر(ع) است. غربت در لغت به معنای دوری و بُعد مسافت و در عرف، به معنای ناخشنودی، و نارضایتی و عدم قرابت است.

محمد دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:21 ق.ظ http://neshgoon.blogfa.com


اَللّهُمَّ

کُنْ لِوَلِیِّکَ

الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ

صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

فی هذِهِ السّاعَه وَفی کُلِّ ساعة

وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً

وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ

طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها

طَویلا



چه انتظار عجیبی !

تو بین منتظران هم عزیز من چه غریبی!

عجیب تر که چه آسان نبودنت شده عادت !

چه بی خیال نشستیم !

نه کوششی نه وفائی.

فقط نشسته و گفتیم:

خداکند که بیائی ...

عین و شین و قاف دوشنبه 27 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:45 ب.ظ

یابن الحسن

مگر صدای ناله هایمان نیامد که
عبور کردی و رفتی از این منزلگاه

محمد سه‌شنبه 28 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 02:20 ق.ظ http://neshgoon.blogfa.com

عین و شین و قاف خداییش چه شهر های قشنگی میگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد